پویش قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) برگزار می‌شود 
پویش قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) برگزار می‌شود 

پویش قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) برگزار می‌شود 

رقیه ملایی گفت: هم زمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) پویش قرائت صلوات خاصه آن حضرت برگزار می‌شود و در راستای این پویش، صلوات خاصه با حضور عزاداران برگزار می‌شود.
شناسه خبر : 1102101 تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۵۷

«رقیه ملایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در تشریح برنامه های کانون بیت الرقیه (س) در پایان ماه صفر، گفت: هم زمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) پویش قرائت صلوات خاصه آن حضرت برگزار می‌شود و در راستای این پویش، صلوات خاصه با حضور عزاداران برگزار می‌شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه روستای هوکرد جیرفت افزود: علاوه بر این نیز در قالب پویش مجازی با انتشار عکس نوشت هایی با محتوای صلوات خاصه امام رضا (ع) از کاربران فضای مجازی برای شرکت در این پویش دعوت می شود.


 وی تاکید کرد: این پویش با هدف سلام و عرض ارادت به محضر امام هشتم(ع) از راه دور برگزار می شود تا از همین جا نام ما در لیست زائران آن حضرت ان شاءالله نوشته شود.


ملایی بیان کرد: یکی از این ویژه برنامه ها برگزاری مراسم عزاداری ویژه خواهران است که این مراسم هر صبح راس ساعت ۸ برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه روستای هوکرد جیرفت ادامه داد: سخنرانی با موضوع سیره و سبک زندگی معصومین (ع) به ویژه حضرت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) از جمله برنامه های مراسم عزاداری خواهران است.
 

وی ابراز کرد: همچنین با همکاری هیئت حضرت علی اکبر (ع) هر عصر نیز ویژه برنامه عزاداری برادران مشابه مراسم عزاداری خواهران برگزار می شود.


ملایی اضافه کرد: علاوه بر این نیز شامگاه گذشته به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) مراسم سوگواری در فضای باز مسجد برگزار شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه روستای هوکرد جیرفت اظهار کرد: موکب بچه های مسجد نیز هر ظهر از ساعت ۱۴ و سی دقیقه تا ساعت ۱۷ پذیرای عزاداران اهل بیت (ع) است و امروز  ۳۰۰ پرس غذای نذری در این موکب توزیع شد.


وی اظهار کرد: طبق روال هر ساله هم زمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) مراسم نمادین تشیع پیکر مطهر آن حضرت برگزار می‌شود، امسال نیز همچون گذشته این مراسم از مقابل درب حسینیه تا چهار راه هوکرد برگزار می‌شود و سپس عزاداران برای اقامه نماز ظهر وارد مسجد می شوند.


ملایی عنوان کرد: طرح اطعام عزاداران نیز در دستور کار قرار دارد و در همین راستا یکهزار پرس غذای نذری پخت شده و به صورت بیرون بر در بین عزاداران توزیع می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه روستای هوکرد جیرفت در خاتمه یادآور شد: علاوه بر این نیز مسابقه نقاشی ضامن ویژه کودکان برگزار می‌شود و به بهترین آثار نیز جوایزی اهدا می شود.

پایان پیام/ 586